می‌نویسم

نویسنده نیستم، اما می‌نویسم

می‌نویسم

نویسنده نیستم، اما می‌نویسم

گفته بود: «بخوان».
اما من می‌نویسم.
شاید مقدمه‌ای شود برای خواندن...

هشدار: مطالب این وبلاگ ممکن است با عقاید فعلی یا آینده‌ی نویسنده‌شان هیچ نسبتی نداشته باشند!

طبقه بندی موضوعی

پشت پرده vs جلوی پرده

Friday, 15 April 2016، 03:54 AM

پشت پرده:

- حکومت کشور «الف»، به تنها چیزی که اهمیت می‌دهد پول است! یعنی از هر صنعتی که موجب افزایش درآمد کشورش شود استقبال می‌کند. کاری به سلامتی اخلاقی جامعه ندارد.


- حکومت کشور «ب»، کرامت مردم کشورش را مهم می‌شمارد، به سلامت اخلاقی جامعه اهمیت می‌دهد و اخلاق را بالاتر از اقتصاد می‌نشاند.


صنعت «هرزه‌نگاری» (یا همان پورنوگرافی خودمان!) بسیار بسیار سود ده است. حکومت «الف» مانع خاصی جلوی این صنعت نمی‌گذارد، چون درآمدش را دوست دارد! اما حکومت «ب» به هر نحو که شده مانع ایجاد می‌کند که شهروندانش از آسیب‌های این «صنعت» به دور باشند. یعنی نه تنها درآمد کسب نمی‌کند، بلکه باید برای مبارزه با آن پولی خرج کند...


جلوی پرده:

حکومت «الف» نطق قرّایی در باب حقوق بشر و اهمیت آزادی می‌دهد. کمی هم هندوانه زیر بغل مردمش می‌گذارد. که مثلا همه چیز باید آزاد باشد، مردم انقدر با شعور هستند که بداند چه بکنند و چه نکنند. و این‌گونه تصمیم خودخواهانه و منفعت‌طلبانه‌اش را در واژه‌ها و عبارات خوش آب و رنگ کادو پیچ می‌کند.

حکومت «ب» به سانسور -که ذنب لایغفری در دنیای کنونی‌ست- متهم می‌شود. از نظر حکم‌رانان کشور «الف»، کشور «ب» آزادی‌های مردم را به رسمت نشناخته، به حقوق بشر تجاوز کرده و متحجرانه و مستبدانه حکومت می‌کند.


بسیاری از مردم کشور «الف» و «ب» هم، چون خود را موجودی با شعور و دارای قدرت تصمیم‌گیری می‌دانند، با مواضع کشور «الف» -یعنی همان حرف‌های جلوی پرده- همراهی می‌کنند و علیه «ب» می‌شورند...!


همین.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی